laatste wijziging 21 Juni, 2009

homeCalifornie 2009yucatanmarsa_alamcuracao2002 californieturkijelondenmalediven

Curacao 2005

28 oktober t/m 4 november

Na een lange vliegreis die bijzonder snel is verlopen. Aangekomen op Hato Airport voelde we bij het uitstappen van het vliegtuig al de warme klame lucht. Na een korte wandeling naar de terminal moesten we nog even wachten op onze koffers.

Niet veel later stonden we buiten opzoek naar het auto verhuurbedrijf. Nadat we de auto hadden gecontroleerd op eventuele gebreken konden we onze zoek toch naar het appartement beginnen. Het was inmiddels al donker geworden, maar dat is het al vroeg. Na een ritje waen we na een paar keer vragen aangekomen bij ons appartement Bon Bini Beach Resort. Bij binnenkomt in ons huisje stonden we meteen in de open keuken die hoger lag dan de woonkamer. De kamer had een hoog plafond met opslaande deuren naar het terras. Pas de volgende ochtend zouden we ons mooie uitzicht voor de komende week zien ( zie hiernaast)

Toch ondanks het slapen in het vliegtuig hadden we rond een uurtje of negen het wel gezien en zochten ons bed op.

De volgende dag zagen we waar we de komende week zouden verblijven. Een mooie riante bungalow in een zeer groene omgeving met helaas geen uitzicht op zee. Voor ons terras keek je wel uit op andere bungalows maar die waren ver weg. De tropische vogels kwamen vlak langs ons terras vliegen en soms kwamen ze bij ons een kijkje nemen. Onze pick up stond heerlijk voor de deur geparkeert en sjouwen met tassen hoefde we dan ook niet.

Wat hebben we tijdens die week allemaal gedaan?

Nou in het kort hebben we na het halen van onze duikflessen bij de duikbasis daar ook voor de deur meteen een duik gemaakt. Altijd handig zo kan je tenminste nog even terug lopen voor meer of minder lood. De duik stek Aquariumbeach is werkelijk schitterend, de hoeveelheid aan sponsen, vissen en het zicht was geweldig

De dagen erna hebben we nog veel meer duiken gemaakt waarbij een aantal toch wel erg bijzonder zijn geweest:

Playa Klaki de meest noordelijke duikstek van het eiland. Een prachtig klein strandje met parasols waar we onze duikspullen tussen de twee duiken konden neer leggen en daarnaast even lekker bijkomen in de zon. Beide duiken die we er hebben gemaakt waren bijzonder. Er was namelijk veel meer vis dan bij de andere duikstekken die we hebben bezocht dit kwam ondat er ook meer stroming was..

Blauw baai, een van de meeste mooie duikstekken bovenwater. De weg ernaartoe gaat eerst door een villa wijk met een golfbaan en op het einde vind je een parkeerplaats. Voorzowel het duiken als het liggen op het strand moet je betalen. Tja helaas blijkt dat je toch moet betalen voor het duiken. Maar voor de 10 AFL mochten we wel hun duikflessen gebruiken en omdat we daarna die van ons ook nog gebruikt hadden toch twee duiken voorde prijs van een. De eerste duik die we maakte was weer zeer mooi met sponsen en veel kokerwormen. Na de duik zijn we op een van de strandbedjes gaan liggen en een lunch genutigd. De tweede duik die we gemaakt hebben was Garden een ondiep stuk waar eigenlijk niet zo heel veel te zien was erg kale omgeving.

De twee dames van de duikbasis vertelde ons meteen nog meer andere mooie duikstekken die er op het eiland een bezoekje waard zijn.